Sted: Kred
Tid: 08.50 - 14.10
Forarbeid:
- Hva synes du er viktig i arbeidet med barn og unge?
- Hva er viktig for deg i din relasjon med andre voksne, barn og unge?
- Hvordan synes du samarbeid med heimen er?
- Er det noen områder i skole- hjem samarbeidet du synes man må være spesialet obs på?
Innleder er Inger Bergkastet lærer, spesialpedagog og forfatter. Hun har arbeidet mange år i skolen. De siste to tiårene årene har hun arbeidet i veiledningstjenesten i Oslo kommune som leder av Læringsmiljøteamet. Dette teamet er en viktig støttespiller til skolers arbeid for et trygt og godt miljø. Her har hun jobbet mye med å veilede nye lærere inn i Osloskolen.
Agenda
08.50 Velkommen og presentasjon av dagen
- en liten repetisjon av første samling
9.00- 11.30 Hvordan skaper vi og vedlikeholder gode læringsmiljø? Om relasjonsarbeid i klassen.
- Hvilken lærerrolle skal vi ha i klassen?
- Hvordan kan vi lede klassen
- Hvordan kan vi holde søkelyset på godt relasjonsarbeid i dette?
Arbeidet foregår med innledning av Inger, og refleksjonsoppgaver individuelt og i grupper skjer underveis. Pauser blir avtalt underveis i økta før lunsj.
Lunsj
12.30- 14.00 Hvordan kan vi best mulig samarbeide med heimen?
- Ulike måter å tenke samarbeid skole-hjem-skole
- Hvordan skape en god relasjon i samarbeidet
- Hva må man spesielt tenke på i samarbeidet med flerspråklige foresatte?
14.10 Vel hjem