Brønnøy kommune tar ytterligere grep for et bedre klima og miljø

Som en del av klimasatsingen har Brønnøy kommune som målsetning å skifte ut fossile tjenestebiler med elektriske kjøretøy.

Da vil det selvsagt bli behov for å bygge ut tilstrekkelig antall ladestasjoner med god kapasitet.

Ladestasjonene plasseres på flere lokasjoner ved kommunale bygg.

Brønnøy kommune har gjennom Miljødirektoratets støtteordning «Klimasats», fått innvilget inntil 50% dekning av kostnadene til prosjektet,».

Dette innebærer inntil 600.000,- i tilskuddsmidler på et prosjekt med en totalramme på 1.200.000,- eksklusive mva.

Brønnøy kommune vil da etablere 50 ladepunkter ved de mest sentrale kommunale bygg, i forhold til bruk av elektriske tjenestebiler.

Etter en gjennomført anbudskonkurranse blant lokale elektro-entreprenører, har Brønnøy kommune i dag tildelt den største delen av oppdraget til Sinus AS.

På bildet representert ved daglig leder Arnt Schjølberg. Kontrakten vil ha en verdi på ca. 900.000,- eks. mva.

Eiendomssjef Arnt Ståle Sæthre ser frem til å ha med Sinus AS som vår hoved-samarbeidspartner i dette prosjektet.

Brønnøy kommune vil med dette ta et stort skritt videre inn i den grønne fremtiden!