"Ingunn": Idrettsanleggene stenges

Brønnøy kommune ser at værmelding er justert noe, slik at det kan nå se ut til at vinden tiltar noe tidligere på kvelden enn først antatt.

For å minimere ferdsel og potensiale for hendelser ved bruk av de kommunale byggene i ettermiddag/kveld, har Brønnøy kommune derfor besluttet å stenge de kommunale idrettsbygg og basseng for ettermiddags- og kveldsaktiviteter i dag onsdag..

Det vil altså si at alle treningsaktiviteter, svømmeaktiviteter mv. i kommunale bygg avlyses for i dag.

Dette vil også bidra til at våre kommunale ressurser, som for øyeblikket er ute og foretar omfattende storm-sikringstiltak, ikke blir opptatt med unødvendige hendelser som kunne ha vært unngått ved innføring av et slikt tiltak. Disse ressursene vil jo også måtte være i beredskap i kveld og natt.

Brønnøy kommune håper på forståelse for tiltaket, og oppfordrer våre innbyggere til å heller bruke dagen på å forberede seg i forhold til det varslede været.