Sivilforsvaret flytter inn

Brønnøy kommune har etter en grundig prosess kommet frem til en god og omforent løsning for fremtidig lager til Sivilforsvaret.

Sivilforsvaret vil med dette bli samlokalisert med Brønnøy brann- og redningsvesen på Brannstasjonen i Flyplassveien.
Vi har hatt konstruktive og gode prosesser med alle berørte parter for å komme fram til denne løsningen.
Sivilforsvaret får da nye arealer i eksisterende Brannstasjons-bygning, etter at vi har funnet gode løsninger på omflytting/relokalisering av eksisterende bruk av disse arealene.

Lokaliseringen og løsningen er helt iht. Sivilforsvarets ønsker og behov, og dette vil da, foruten at Sivilforsvaret får lokaler som tilfredsstiller sine behov og krav, styrke totalberedskapen med en slik samlokalisering av beredskapsressurser og materiell, etter vår vurdering.

Vi iverksetter nå et prosjekt, med oppstart medio februar, for å tilrettelegge lokalene iht. de omforente spesifikasjoner og løsninger vi har kommet frem til sammen med Sivilforsvaret, og vi regner da med at innflytting kan skje litt ut imot vårparten.

Brønnøy kommune er fornøyd med at vi, i godt samarbeid med Sivilforsvaret, har kommet frem til en omforent og god løsning, og ser frem til at Sivilforsvarets beredskapslager for Brønnøy og nabo kommunene blir etablert i oppgraderte og gode lokaler.